E-knjigovodstvo - sistemske opcije

Baza znanja/App/Ulaz i izlaz/Izlazne fakture

Modul za e-knjigovodstvo se koristi za preuzimanje i knjiženje e-faktura i fiskalnih računa od matične firme. Podaci se preuzimaju sa SEF i sa portala PU za fiskalne račune. Više detalja možete naći na ovom linku.

Sistemske opcije omogućavaju podešavanje modula za e-knjigovodstvo:

E-fakture servis adresa – Adresa servisa e-faktura: https://efaktura.mfin.gov.rs/api/publicApi. Ukoliko želite da probate ovaj modul, možete da radite sa demo portalom, a ovde unesite sledeću adresu: https://demoefaktura.mfin.gov.rs/api/publicApi

Ključ za pristup – Ovde unesite vaš ključ za autentifikaciju koji je generisan na portalu e-faktura.

Period za sinhronizaciju – Na koliko minuta treba raditi sinhronizaciju sa SEF serverom. Sinhronizacija se radi automatski kada se uđe u tabelu faktura, ako je prošao zadati broj minuta od zadnje sinhronizacije.

Uklanjanje prefiksa – Da li treba iz broja fakture skloniti prefiks. Na primer, ako je faktura broj if-123, prefiks if- će biti uklonjen.Prefiks se određuje tako što se početak fakture poredi sa definisanim prefiksima po registratorima. Uzima se prefiks najveće dužine.

Uklanjanje godine posle broja – Ova opcija uklanja godinu koja je upisana kao 123/23.

Uparivanje artikala kod izlaznih faktura – Ovde se bira metod uparivanja artikala kod učitavanje faktura.

Metod određivanja registratora faktura – Može se izabrati “Prefiks” ili “Tip dokumenta”. Ako se izabere prefiks, registrator se određuje po prefiksu broja fakture. Ako se izabere opcija “tip dokumenta”, onda se fakture upisuju u registratore u zavisnosti od toga da li je u pitanju faktura, avans ili knjižno pismo. Kad se izabere ta opcija, treba podesiti registratore za svaki tip dokumenta. Ukoliko se izabere opcije “registrator”, fakture se upisuju u tekući registrator.