Baza znanja/App/Ulaz i izlaz/Izlazne fakture
Baza znanja/App/Ostalo/Sistemske opcije
Baza znanja/App/Ulaz i izlaz/Ulazne fakture i kalkulacije
Ova sistemska opcije omogućava podešavanje e-faktura. Podesite sledeće parametre:
Za broj fakture se šalje – Šta se šalje za broj fakture.
Firma je u PDV sistemu – Ovde se podešava da li je firma u sistemu PDV ili van sistema PDV. Trenutno ovu opciju treba uključiti bez obzira da li je firma van sistema PDV.
JBBK firme – Za firme koje su javna preduzeća, ovde treba uneti sopstveni JBBK.
Šifra firme – Neke firme traže da se kod slanja upiše šifra firme – taj podatak treba uneti ovde.
Za naziv artikla se šalje – Šta se šalje za naziv artikla (tag cbc:Name). Normalno se šalje naziv artikla, a ova opcija omogućava da se šalje dodatni naziv ili naziv + dodatni naziv. Ovo podešavanje ne utiče na posebno slanje dodatnog naziv u polje cac:Description.
Alternativne šifre – Ako se uključi ova opcija, program osim standardnih šifara šalje alternativne šifre u polju BT-156. Ovde možete naći više detalja.
Dodatni elementi fakture – Ovde se može uključiti slanje nekih dodatnih elemenata: dodatni naziv artikla, broj otpremnice, ime i prezime fakturiste.
Datum slanja fakture
Korekcija datuma valute – kada se menja datum fakture, da li treba za isti broj dana izmeniti i datum valute?
Nastanak poreske obaveze – Bira se datum nastanka poreske obaveze. Podrazumevana vrednost je po datumu prometa, a može se izabrati po datumu plaćanja ili datumu fakture.
Za naziv kupca se šalje – Ovde se bira da li se za naziv kupca šalje podatak upisan u naziv kupca (podrazumevano), dodatni naziv kupca ili kombinacija ova dva polja. Može se izabrati i opcija SEF naziv, tada se za naziv kupca šalje naziv iz tabele SEF registrovanih korisnika.
Slanje napomena na fakturi – Da li se šalju napomene upisane na fakturu.
E-fakture servis adresa – Adresa servisa e-faktura: https://efaktura.mfin.gov.rs/api/publicApi. Ukoliko želite da probate e-fakture, možete da radite sa demo portalom, a ovde unesite sledeću adresu: https://demoefaktura.mfin.gov.rs/api/publicApi
Ključ za pristup – Ovde unesite vaš ključ za autentifikaciju koji je generisan na portalu e-faktura:
Servis za današnje podatke – Da li treba koristiti servis za prijem današnjih faktura. Ukoliko uključite ovu opciju, naš servis će svake večeri u 23:00 poslati na SEF zahtev da se u toku sutrašnjeg dana očekuju notifikacije o novim fakturama.
Wings servis za SEF korisnike – Ako se ova opcija uključi, za proveru SEF korisnika se koristi naš servis koji uzima u obzir i podatke sa Trezora. Inače se koristi SEF servis koji ove podatke ređe ažurira. NAPOMENA: ukoliko je za naziv partnera uključena opcija “4. SEF naziv” ova opcija se automatski uključuje.
Period za sinhronizaciju – Na koliko minuta treba raditi sinhronizaciju sa SEF serverom. Sinhronizacija se radi automatski kada se uđe u tabelu faktura, ako je prošao zadati broj minuta od zadnje sinhronizacije.
Proverite na programu iz koga šaljete fakture da li su popunjeni vaši podaci za adresu, PIB, MB i račun firme (Ostalo/Sistemske opcije/Podešavanje programa/Zvanični podaci firme):
Na portalu E-Faktura registrujte firmu (UPUTSTVO). Zatim birate opciju API menadžment:
U okviru ove opcije će se generisati vaš ključ za autentifikaciju i njega treba prepisati u odgovarajuću opciju u podešavanjima.
U nastavku takođe treba uključiti API status, a u okviru opcije API endpoints treba upisati adresu https://olas.wings.rs/api/?mod=efaktura&task=notify (kao na slici) koja služi za prijem PUSH notifikacija o novim fakturama.
Na kraju imate opciju da isključite prijem obaveštenja o novim fakturama na mejl. Ovim ste izvršili potrebna podešavanja na portalu E-Faktura.