Poštovani korisnici,
Od 01. februara važe novine u evidentiranju prethodnog poreza i zbirne evidencije na SEF.
– Rok za slanje EPP prijave je 12. u mesecu, umesto ranijeg 10. Prijava se šalje kao i ranije, samo je produžen rok za prvo evidentiranje. SEF automatski uzima podatke za dan ranije, ako se prijava pošalje do 11. u mesecu. Na primer, ako se pošalje prijava 7.02. uzimaju se podaci do 6.02, ako se prijava pošalje 11.02. uzimaju se podaci do 10.02. Posle tog datuma, sistem ne uzima nove podatke, pa ako pošaljete prijavu 12.02, sistem uzima podatke do 10.02. Korekcija prijave više nije obavezna – sve fakture koje nisu ušle u prijavu se automatski prenose u sledeći poreski period, ali ako želite možete i dalje korigovati inicijalnu prijavu.
– U zbirnu evidenciju se evidentiraju svi fiskalni računi iz MP. Izuzetak su fiskalni računi za prvi promet građevinskih objekata i refundacija refundacije. App sada preuzima fiskalne račune prilikom generisanja KIF i razvrstava ih po pozicijama unutar ZE prilikom slanja. Kako se ova knjiženja ne slažu sa knjiženjima u POPDV, ona se generišu kao posebne stavke, pri čemu se ne popunjava PDV pozicija.
– Napravljen je novi izveštaj za kontrolu knjiženja u ZE. Ovaj izveštaj preuzima sve podatke iz fiskalnih računa i prikazuje odvojeno po pozicijama u zbirnoj evidenciji račune koji ulaze u određena polja.
– Kod primljenih knjižnih odobrenja može se evidentirati dokument na koji se odobrenje odnosi (komanda Alt-E, Vezivanje faktura – KP). Ova opcija se koristi za fakture sa obrnutim obračunom PDV po kojima se kasnije generiše interni obračun.
– Ispravan naziv firme i adresa više nisu neophodni da bi e-faktura bila validna, dovoljno je da je ispravan PIB kupca.
Za korišćenje novih opcija neophodno je da stavite novu verziju programa.
Podsećamo vas da još uvek važi „period relaksacije“, tako da nema posledica ako neka vrednost nije ispravna, ali je obavezno da se pošalje EPP prijava.
Wings Software