Najčešća pitanja2019-02-12T23:24:53+00:00

Da li su moguće izmene programa?

Mada se Wings App prodaje kao finalizovan proizvod bez predviđenih izmena, Wings ponekad ugrađuje u program nove funkcije ili izveštaje po zahtevu korisnika. Time izlazimo u susret korisnicima i unapređujemo naš softver. Na žalost, nemoguće je izaći u susret svim korisnicima, pa se pre ugrađivanja u program pažljivo analiziraju Vaši zahtevi i prihvataju se samo oni koji se prirodno uklapaju u ceo sistem i tehnički ih je moguće uraditi. Bitno je da imate na umu da ne postoje nikakve garancije da će Vaš zahtev biti prihvaćen, a ako neki zahtev i bude prihvaćen, nema nekog određenog roka do kada će to biti gotovo.

Najbolji način da nam izložite Vaš zahtev jeste da nam na mail pošaljete opis zahteva sa što više detalja. Na primer, ako želite novi izveštaj, skicirajte primer kako taj izveštaj treba da izgleda i slično. Možete nam poslati i faks ili dati spremljen zahtev nekom od naših saradnika. Ukoliko iz bilo kog razloga ne možete da napravite takav dokument, možete tražiti od naših saradnika da Vam pomogne u tome.

Molimo Vas da nam zahteve nikako ne saopštavate usmeno, jer tako lako dolazi do pogrešne interpretacije ili greške. Takođe nema potrebe da nas zovete na sastanke da bi nam izložili Vaše zahteve. Ukoliko nam neki detalj nije jasan, mi ćemo tražiti dodatna pojašnjenja.

Još jednom napominjemo da nema previđenog roka u kome će se zahtev razmotriti ili eventualno ispuniti. Wings se trudi da korisnika bar obavesti o statusu njegovog zahteva, ali zbog velikog broja zahteva to nije uvek moguće.

Kakvi su računari potrebni za rad programa?

App može raditi i na starijim računarima (Pentium). Ukoliko nabavljate nove računare, preporučujemo:

1. minimalna konfiguracija

intel celeron 420 ili amd sempron LE 1100  (single core)
512 mb ram
hd 80gb
dvd-rw
Windows XP home/Windows 7 Starter

2. korektna konfiguracija

intel celeron E1200 ili amd sempron x2   (dual core)
1gb ram
hd 160gb
Windows XP home/Windows 7 Home

3. optimalna konfiguracija

intel dual core E2200 ili amd athlon 64 X2  4200 (dual core)
1-2gb ram
hd 160 ili vise gb
Windows XP Professional/Windows 7 Professional

Ukoliko imate mrežu, potreban vam je server. Server treba da bude kvalitetan računar sa serverskim operativnim sistemom. Ako imate manje od 5 radnih stanica, za server možete uzeti neku od radnih stanica, pri čemu se može i raditi na toj stanici. Ukoliko imate više od 5 korisnika, potreban vam je “pravi” server i na njemu ne treba niko da radi. Preporučujemo sledeće konfiguracije:

Za mreže do 10 stanica u lokalnoj mreži

Procesor:	Procesor AMD ili Intel novije generacije sa više jezgara (2, 3, 4, ...)
Memorija:	2GB
Disk:	80GB (može i više), preporuka 2 diska u mirror-u, poželjno 10K obrtaja
Operativni sistem:	Windows XP Profesional 

Poželjno da bude brand računar, ali može i običan sastavljen od kvalitetnijih komponenti. Okvirna cena od 500-1000 EUR.

Za mreže preko 10 stanica u lokalnoj mreži

Procesor:	Dva ili više procesora sa više jezgara (4, ...)
Memorija:	više od 4GB
Disk:	100GB preporuka 2 ili 4 diska u strip-u i mirror-u, 10-15K obrtaja, RAID kontroler ili SSD disk
Operativni sistem:	Windows Server 2008, 64-bitni

Preporuka da bude brand računar. Okvirna cena od 1500-4000 EUR (u cenu nije uračunata vrednost operativnog sistema i licenci). Vrednost serverskog OS (verzija Standard) je oko 700 EUR i u sebi sadrži 5 licenci (znači da serveru može da pristupi 5 računara u jednom trenutku). Dodatne licence se prodaju u paketima od po 5 po ceni oko 130 EUR, a može i pojedinačno po ceni od oko 28 EUR po licenci. Cena jedne Terminal server licence (za rad preko Remote desktop-a) je oko 70 EUR. Server ovog ranga može da opsluži oko 25-30 računara u lokalnoj mreži ili 10-15 računara preko remote konekcije i 15-20 računara u lokalnoj mreži.

Koji bar-kod uređaj da izaberem?

App podržava obične bar-kod čitače koji su kablom povezani sa računarom, ali i bežične uređaje koji komunikaciju ostvaruju bežično. Uređaji sa kablom su jeftiniji i nije previše bitan model. Ipak, preporučujemo da uzmete nešto kvalitetniji model koji se priključuje na tastaturu, a ne na serijski port. Preporučujemo neki od sledećih modela:

  • Metrologic MS9590 VoyagerGS
  • Metrologic MS5145 Eclipse
  • Metrologic MS9540 VoyagerCG

Za bežične modele najvažnije je da imaju Windows Mobile operativni sistem. Preporučujemo sledeće modele:

  • CipherLab 8001
  • Motorola MC2100 / MC2180
  • Datalogic Scorpio x3
  • M3T MC-6700

Koji fiskalni uređaj da izaberem?

Wings programi podržavaju isključivo sledeće fiskalne uređaje kao fiskalne štampače:

Galeb FP-550
Galeb GP-550
Galeb GP-350
Galeb GP-100
INT Raster FP-550+
INT Raster FP-600
HCP Flexi
HCP Best (obratiti pažnju: model BEST LC nije podržan)
HCP P2-DS
HCP Integra
HCP Sekunda
HCP Prima
Epson TM-T260F
Comtrade ST400
Comtrade ST200
Comtrade CT One
Iskra s29
Bingo Plus
Infoteh (Crna Gora)
Vento Datasec 550 (Crna Gora)

Izbor uređaja zavisi od Vaših potreba, kao i od novčanih sredstava kojima raspolažete. Ukoliko imate veći obim maloprodajnih transakcija, preporučujemo Galeb FP-550 koji podržava veliki broj artikala i ima visok kvalitet izrade. Ukoliko imate manji obim transakcija, preporučujemo nešto jeftinije HCP uređaje.

Osim toga, App podržava korišćenje sledećih fiskalnih kasa:

Shollex
Sharp
U ovom slučaju se podrška svodi na export/import podataka o prodaji, kao i učitavanje novih artikala i cena u fiskalnu kasu.

Koji operativni sistem treba instalirati na računaru?

App će raditi sa bilo kojim Windows operativnim sistemom (Windows 7, Vista, XP, 98…). Ukoliko imate nekoliko računara u mreži i nemate potrebe za naprednim funkcijama (Active Directory, na primer), uzmite Windows 7 Home. Ukoliko imate potrebe da remote pristupate nekom od računara, uzmite Windows 7 Professional. Za mašine koje će služiti kao serveri za više od 7-10 radnih stanica, obavezno uzmite Windows Server 2008 operativni sistem.

Ukoliko nabavljate nove računare na kojima ćete raditi u App-u, molimo Vas da obratite pažnju na sledeće: trenutno se za nove računare može kupiti samo Microsoft Windows 7 operativni sistem. On se prodaje u više varijanti i veoma je važno da izaberete odgovarajuću. Sve verzije Windowsa 7 se prodaju kao 32-bitne i 64-bitne. Razlike između ove dve varijante vizuelno ne postoje, obe verzije na prvi pogled isto rade. 64-bitna verzija može da koristi više od 4GB RAM memorije, što teoretski može da ubrza neke zahtevnije programe. Ali, u većini slučajeva u svakodnevnom radu nećete primetiti nikakvu razliku.

Nova verzija App-a može da radi bez problema i na 32-bit i 64-bit Windows operativnim sistemima.

Šta je to fiksna podrška?

Postoje mnoge aktivnosti koje su neophodne za uspešno korišćenje poslovnog softvera: redovno menjanje u skladu sa propisima, organizacija službe podrške, usavršavanje i ispravljanje grešaka itd. Zato je neophodno obezbediti kontinualno finansiranje takvih osnovnih aktivnosti. Većina softverskih firmi to rešava takozvanim “održavanjem” koje se periodično naplaćuje od svih korisnika. Za razliku od takvog rešenja, Wings se odlučio za varijantu koja je povoljnija za korisnike: korisnik plaća mesečno fiksno korišćenje podrške (10e), ali samo ako je u tom mesecu koristio podršku. To znači, ako korisnik u nekom periodu koristi terensku intervenciju ili zove podršku telefonom i sl, tog meseca će mu biti fakturisan iznos od 10e. Ukoliko ne koristi podršku, nema nikakve naknade.

Korisnik može da koristi podršku na jedan od navedenih načina:

  • Terenska intervencija – korisnik zakaže intervenciju u svojim ili u prostorijama Wingsa. Obično se ovako izvodi obuka, podešavanje programa itd.
  • Telefonske ili mail konsultacije
  • Preuzimanje novih verzija programa sa našeg sajta
  • Korišćenje baze znanja
  • Korišćenje web servisa (upit za podatke partnera sa NBS, kursna lista, …)
  • Korišćenje WingsNet-a (prenos e-dokumenata, transfer podataka, portal, …)

Obične telefonske konsultacije se evidentiraju kao T-sati (u specifikaciji to vidite kao 1T). Ukoliko je u pitanju neka duža konsultacija (recimo razgovor od 20 minuta), to se evidentira i naplaćuje po satu kao klasična intervencija. U cenu fiksne podrške uključeno je 6 telefonskih konsultacija, a preko toga se naplaćuju kao standardne intervencije. Na primer, ako ste u nekom mesecu imali 18 konsultacija, 6 je usključeno u fiksnu podršku, a preostalih 12 će biti naplaćeno kao 12 x 5 = 60 minuta angažovanja.

Da bi izašli u susret korisnicima sa najmanjim zahtevima, uveli smo usluge čije se korišćenje (mada spada u podršku) ne fakturiše. To su do tri telefonske konsultacije, učitavanje podataka o partnerima sa sajta NBS, učitavanje obaveza, kamatnih stopa, skidanje novih verzija programa, kursna lista, baza znanja. Ako koristite samo ove servise, na kraju meseca neće vam biti fakturisana fiksna podrška.