Naš cloud sistem koristi mašine firme Hetzner. Na računarima se koristi više varijanti Windows Server operativnih sistema, a za pristup serveru se koristi TSplus Remote softver. Računari su strogo kontrolisani i na njima su isključivo podaci naših korisnika. Update se radi samo kad se potvrdi da je bezbedan za instalaciju i to prvo na jedan računar, pa tek posle nekog vremena na ostale.
Danas 03.12.2025. smo u ranim jutarnjim satima dobili više prijava da korisnici ne mogu da se uloguju na servere. U pitanju su bili samo serveri određene verzije, svi ostali su radili bez problema. Napominjem da na tim serverima niko nije ništa radio, incident je očigledno uzrokovan nekom vrstom interakcije Windowsa i TSPlusa. Problem je bio u tome što je server iz nekog razloga ograničio pristup na maksimalno jednog korisnika (normalno nema ograničenja). Odmah smo prijavili problem TSPlus podršci, pošto je očigledno problem bio u njihovom proizvodu. Paralelno sa time smo počeli da tražimo drugo rešenje. Probali smo sve dostupne metode za rešenje problema, nažalost bez uspeha. Za svaki slučaj, počeli smo paralelno pripreme za preseljenje korisnika na nove servere. Pošto TSplus podrška nije uspela da reši problem, odlučili smo da privremeno zamenimo TSPlus sa Microsoft Remote Desktop softverom. To je omogućilo da svi serveri prorade oko 12:00, ali rad je nažalost bio znatno sporiji nego sa TSPlusom. Poseban problem je bio jedan od servera (Windows Server 2016) na kome nisu radili sertifikati, pa korisnici u jednoj firmi nisu mogli da fiskalizuju račune u MP radnjama.
U međuvremenu smo dobili obaveštenje od TSplusa da su rešili problem:


Instalirali smo ispravku na svim serverima, tako da bi od sutra sve trebalo da radi po starom. Izvinjavam se u ime Wingsa svim korisnicima na zastoju, ovo je bilo potpuno neočekivano i van naše moći. Nadam se da će obećanje kolega iz TSplusa da se „takva vrsta incidenta više neće ponoviti“ biti ispunjeno.
Nenad Batoćanin
Wings
