Slanje e-fakture (SEF) – Ova opcija služi za pojedinačno slanje e-fakture na SEF. Dobija se sledeća forma:

Mogu se menjati sledeće opcije:

  • Generiši PDF – da li se u okviru e-fakture šalje i odgovarajući PDF
  • Pošalji na CRF – da li e-fakturu treba poslati i na CRF. Ukoliko je na poartneru izabrana opcija slanja SEF+CRF ovo polje se automatski uključuje.
  • Pošalji otpremnicu – da li treba poslati kao prilog i otpremnicu.
  • Prilog dokument – ime dodatnog dokumenta koji se šalje (na pr. „Specifikacija rada“). Mogu se slati isključivo PDF datoteke.
  • prilog file – putanja do datoteke
  • Sačuvaj u e-arhivi – da li želite da se u e-arhivi programa sačuva primerak fakture u PDF, XML ili oba formata
  • Upiši u dnevnik – slanje fakture se upisuje u dnevnik kupca
  • Skript za fakture – bira se skript za generisanje PDF fakture. Ako se ostavi „-„, uzima se osnovni F11 izgled fakture.

Kada se faktura pošalje, dobija se obaveštenje „faktura je poslata“ i ispred broja fakture se pojavljuje oznaka „.“ koja znači da je faktura poslata.

Možete pročitati spisak najčešćih grešaka kao i odgovore na najčešće neodumice u radu.

VAŽNE NAPOMENE:

Datum fakture: Sistem dovoljava slanje samo faktura koje imaju današnji datum. Za datum prometa koristite polje DPR .

Ugovor ili referenca (BT-10): Ako je kupac javno preduzeće po javnoj nabavci, onda mora da se unese broj ugovora. Za to se koristi komanda Alt-J u fakturama. Tu se dobija tabela svih ugovora iz koje se bira ugovor ENTER-om i tako dodeljuje tekućoj fakturi. Neke firme često traže da se u ovo polje unese i neka druga šifra ili oznaka. Tada treba u fakturi uneti podatak INTERNA NAPOMENA. Ukoliko je ovo polje popunjeno, ono se preslikava u e-fakturu u polje BT-10.

Broj računa za uplatu: Ukoliko na fakturi nije posebno unet račun za uplatu, koristi se račun koji je unet na podacima od firme (F4 na ulazu u program), a ako je izabran komnandom Ctrl-F8, uzima se račun sa fakture.

Broj decimala: Sistem ne prihvata cene na više od 2 decimale, pa morate prilagoditi cene u fakturama.

Fakture u draft statusu: Ukoliko koristite SEF portal paralelno sa App modulom, treba da imate u vidu da App briše sve fakture u statusu Draft prilikom slanja iz App. To je urađeno zato što SEF prilikom neuspešnog slanja ostavlja fakturu u Draft statusu, što onemogućava ponovno slanje.

Greške koje se mogu javiti pri slanju kao i odgovore na najčešća pitanja možete pročitati na ovom linku.