Fiskalizacija računa iz ESIR-a se obavlja tako što korisnik prvo unese podatke na račun. Ti podaci se odmah upisuju u bazu, ali se na njih stavlja oznaka da fiskalizacija nije završena. Zatim ESIR šalje zahtev za fiskalizaciju PFR-u. Taj zahtev ima svoj poseban broj transakcije. PFR vraća odgovor u kome je između ostalog broj fiskalnog računa, obračunati porezi po stopama itd. Te podatke ESIR koristi da bi ih odštampao na fiskalnom računu.

Ceo taj postupak je veoma kratak (1-2 sekunde). Međutim, može se desiti neka havarija u sredini tog procesa (nestanak struje, greška u programu, prekid veze sa PFR…). Postavlja se pitanje šta raditi u takvim slučajevima?

Kada se zada komanda za fiskalizaciju, program prvo upisuje račun u bazu, ali sa posebnom oznakom da nije fiskalizovan. Zatim se šalje zahtev za fiskalizaciju. Ukoliko se prekine veza ili se dobije neispravan odgovor, ESIR upozorava korisnika da je veza prekinuta i traži od PFR status transakcije. Ukoliko se dobije odgovor da je sve u redu, popunjavaju se nedostajući podaci na računu i on dobija oznaku da je fiskalizovan.

Ukoliko ova operacija ne uspe, program je aktivira ponovo, sve dok ga korisnik ne prekine tako što ne dozvoli da se transakcija nastavi.

Ako se desi havarija, ESIR nema informaciju da li je račun fiskalizovan pa prethodno upisan račun označava kao nepoznat status – te račune u pregledima vidite označene crvenom bojom.

U takvim slučajevima treba koristiti ugrađeni sistem za proveru računa. Uđete u žurnal (F4), nađete račun koji je problematičan i na njemu aktivirate komandu Alt-T. Ta komanda šalje PFR-u zahtev za status transakcije. Ukoliko je račun fiskalizovan, program popunjava nedostajuće podatke i račun dobija status „fiskalizovan“. Ukoliko račun nije fiskalizovan, program korisniku nudi brisanje takvog računa, što treba prihvatiti. Prilikom korišćenja komande Alt-T treba voditi računa da bude izabran isti PFR kao prilikom fiskalizacije tog računa – program izdaje upozorenje ako nije tako.

Veoma važno: Nema garancije koliko će PFR čuvati vaš račun. L-PFR dozvoljava podešavanje ovog parametra, ali V-PFR obično ne prepoznaje račun posle jednog dana. Tako da komandu Alt-T treba koristiti što je pre moguće i uzeti u obzir da se može desiti da je račun fiskalizovan, ali ga PFR više nema.

Ukoliko postoje neispravni računi, program izdaje upozorenje kod zaključenje smene, ali dozvoljava nastavak rada.

Ukoliko se desi greška kod testiranja PFR ili provera statusa (GetLastInvoice) vrati informaciju da račun nije fiskalizovan, dozvoljava se ponovna fiskalizacija računa. Međutim, ako ne uspe poziv za proveru statusa, program ne dozvoljava ponovnu fiskalizaciju. Taj algoritam je prikazan na sledećoj šemi: