Prelazak većine firmi na e-fakture je doneo neke značajne promene u poslovanju. Jedna od njih je promena namene datuma fakture. Ranije je datum fakture uglavnom bio jednak datumu prometa, pa su se fakture izdavale dan ranije ili par dana posle datuma prometa. Zato je App bio prilagođen radu po datumu fakture. Međutim, SEF sada zahteva da datum slanja fakture mora biti isti kao datum fakture, što znači da će se u većini slučajeva razlikovati datum fakture i datum, prometa. To pravi velike probleme kod izveštavanja i knjiženja izlaznih faktura. Zato smo izmenili program tako da se umesto ranijeg datuma fakture uzima datum prometa. Za svaku fakturu se datum prometa unosi u posebnom polju:

Posle instalacije nove verzije, svi izveštaji koji se tiču prodaje artikala radiće po datumu prometa. Neki izveštaji imaju izbor da li se uzima datum prometa ili datum fakture (Specifikacija izdatih faktura). Fakture u karticama artikala se prikazuju po datumu prometa. KEP se takođe knjiži po datumu prometa. Međutim, zaduženje u kartici kupca ostaje neizmenjeno, po datumu fakture. U glavnoj knjizi se selekcija izlaznih faktura može kao i ranije obavljati po datumu fakture (F5), ali sada postoji i komanda Sh-F5 koja selektuje fakture po datumu prometa.

Novi servis za proveru SEF korisnika. Dosadašnji servis za proveru SEF korisnika je direktno sa SEF preuzimao podatke o svim SEF korisnicima. Međutim, to je zahtevalo da se povremeno učitava kompletna baza korisnika SEF, što nije zgodno u praktičnom radu. Taj servis je takođe koristio podatke sa Trezora što često nije bilo dostupno. Zato vam preporučujemo da uključite naš novi servis za proveru koji se nalazi u sistemskim opcijama za e-fakture:

Kada se ova opcija uključi, nije više potrebno učitavati podatke sa SEF. Kada se šalje faktura, program automatski proverava tekućeg kupca i menja način slanja fakture ako je potrebno. Kada se traži izmena načIna slanja za sve kupce, program učitava za svakog kupca posebno podatke, pa nije više potrebno učitavati podatke sa SEF.

Promena podataka o firmi – Podaci o firmi su se ranije unosili na ulazu u program, iz spiska programa komandama F2 i F4. Međutim, zbog proširenja potrebnih podataka, ova opcija se izmeštena u sistemske opcije: Ostalo/Sistemske opcije/Podešavanje programa/Zvanični podaci o firmi. Kaod otvaranja novog ili izmene programa sada se unose samo osnovni podaci o nazivu i poslovnoj godini. Postojeći podaci su iskopirani u novu opciju.