Proteklih nekoliko dana se masovno dešava da regularno poslata faktura na SEF dobije „mistake“/“greška“ status. U pitanju je greška na SEF-u i mi nažalost ne možemo da utičemo na ovo. Ovakvu fakturu nekad kupac dobije, ali sa upozorenjem:

Došlo je do greške, molimo kontaktirajte prodavca

Kupac ovakvu fakturu ne može da odobri niti odbije.  Ponovno slanje javlja da je faktura već poslata (InvoiceNumber contains duplicates).

Postavlja se pitanje šta raditi u ovom slučaju? Nekoliko naših korisnika je kontaktiralo SEF podršku, ali nažalost niko nije dobio odgovor na ovo pitanje. Mi smo takođe uputili zvanično pitanje ovim povodom, ali nismo još dobili odgovor. Preporučeno je da se ova faktura otkaže i da se pošalje nova, sa novim brojem, što nije jednostavno izvesti ako je dokument već izrađen. Neki korisnici su pokušali da otkažu ove fakture što prividno uspeva (dobiju status Canceled), ali ponovno slanje pravi fakturu sa identičnim brojem i sa novim statusom:

Ovo je naravno greška, SEF ne bi smeo da dozvoli postojanje iste fakture sa dva različita statusa. Ako je u pitanju avansna faktura, dodatni problem je u tome što sad nema načina da se u konačnom računu pozove ovakav avansni račun, program javlja:

Selected prepayment invoice with invoice number avrn144/23 is in status „storno“

Jedino rešenje za slanje konačnog računa do kog smo došli jeste da se izmeni broj avansnog računa. Na taj način se konačni račun referiše na avansni račun koji nije u SEF evidenciji i takav račun prolazi. To se radi uključivanjem nove opcije kod slanja koju smo dodali samo za ovakve slučajeve:

Sada se na broj avansa dodaje simbol „-“ tako da avansni račun af-1234/23 sada ima broj -af-1234/23. NAPOMENA: Ovu opciju treba koristiti isključivo u ovoj situaciji!

Na kraju se vraćamo na polazno pitanje: šta raditi kad neka faktura zaglavi u statusu „mistake“? Još uvek nemamo definitivan odgovor. Za sada preporučujemo da ako je moguće sačekate neko vreme i da proverite ponovo status te fakture, jer se dešava da se sama od sebe „oporavi“. Ako to ne radi, najbolje je da otkažete fakturu i izmenite broj fakture (dodajte recimo slovo iza broja) i probajte ponovo da je pošaljete.

Čim budemo dobili odgovor, obavestićemo sve naše korisnike.