Poštovani korisnici,
Prošlo je pune dve godine kako je SEF aktiviran ali i pored toga još uvek ima nerešene probleme. Rezultat su neprestane izmene sistema koje zahtevaju da se menjaju i naši programi. Predstavnici MF su javno izjavili da će sistem biti „dorađen u hodu“ i očigledno je da planiraju još izmena. Objavljen je i novi Pravilnik o elektronskom fakturisanju koji je uveo čitav niz novina koje takođe zahtevaju ozbiljne izmene programa. Očigledno je da MF ne planira skori kraj dorada na SEF, naprotiv, sve ukazuje na to da će u narednom periodu biti još izmena. Mi smo naš modul za e-fakture prodavali po fiksnoj ceni očekujući da će sistem u nekom razumnom roku biti završen i da će kasnije biti samo manjih izmena, ali očigledno smo pogrešili. Zato smo prinuđeni da izmene u narednom periodu posebno naplaćujemo. Cena modula za e-fakture će od sada biti 150e, a za postojeće korisnike izmene po novom pravilniku i one koje se pojave u međuvremenu koštaće 40e.
Nedavno su korisnici dobili obaveštenje od MF u kome se najavljuju nove izmene. Nažalost, prilikom tih izmena se uopšte ne vodi računa o efektu koji će to imati na postojeće programe. Najnovija izmena se odnosi na grešku SEF programera kod slanja pojedinačne evidencije PDV. Naime, kod slanja prijave za jun se navode engleski izrazi, na primer:
vatPeriod = June
documentType = InternalAccountForTurnoverOfForeigner
SEF programeri su napravili banalnu grešku i pogrešno su napisali Jun (bez „e“) i Foreinger. Da bi naši programi ispravno radili, morali su slati pogrešno napisane vrednosti. Sada su u MF rešili da grešku poprave i o tome su obavestili mailom sve korisnike pre nekoliko dana. Međutim, to su uradili na najgori mogući način: prosto su ispravili grešku u svom kodu i tu izmenu će pustiti 27. juna 2023. To znači da svi programi koji sada normalno rade prestaju da rade 27.06. i da je tada neophodno slati ispravljene vrednosti. Međutim, update programa se ne sme uraditi pre toga – nova verzija programa neće raditi 26.06. jer tada treba slati pogrešne vrednosti! Ovo je samo jedan primer kako se od banalnih može napraviti ozbiljan problem kad se ne razmišlja o posledicama. Dovoljno je bilo da SEF neko vreme prihvata obe vrednosti (što je trivijalno napraviti), pa problem uopšte ne bi ni postojao. App je izmenjen tako da to radi automatski: do 26.06. šalje pogrešne nazive, a od 27.06. ispravne – stavite novu verziju programa i problem će biti rešen.
I dalje dobijamo veliki broj pitanja kako da se na SEF šalju ispravni nazivi kupaca. Skraćeno rečeno, potrebno je da u sistemskim opcijama za e-fakture izaberete da se za naziv kupca šalje „4. SEF naziv“. Pri tom obavezno uključite opciju „Wings servis za SEF korisnike“ (nova verzija ovo uključuje automatski). Sada će se na SEF slati naziv koji je definisan na SEF, bez obzira šta piše u podacima o kupcu. Korišćenje Wings servisa se naplaćuje (2e mesečno). Ukoliko ne želite da koristite naš servis, morate povremeno učitavati spisak firmi sa SEF (komanda Alt-E u tabeli kupaca, F9) i prepisivati te nazive u evidenciju kupaca (F6).
Wings Software