U prethodnom periodu su objavljene neke važne izmene SEF i pratećih propisa koje imaju uticaja na funkcije programa.

Pojedinačna evidencija PDV ima nove elemente. Sada se kod slanja avansne fakture u pojedinačnu evidenciju šalje datum i osnov uplate. Ukoliko su ovi podaci uneti na avansnu fakturu, program ih automatski kopira i upisuje u formu za slanje:

Takođe kod konačnih faktura koje se šalju u pojedinačnu evidenciju obavezno je uneti opis u polje „Promet 20%“ i „Promet 10%“ gde treba upisati kratak opis robe ili usluga. Program memoriše unete podatke i kod sledećeg slanja pojedinačne evidencije nudi zadnji upisan tekst. Takođe je izmenjen pregled pojedinačne evidencije, gde su dodati novi elementi. Napominjemo da su ovo obavezni elementi za sve pojedinačne evidencije od 01.01.2024.

Uveden je datumski limit za upit koji vraća spiskove ulaznih i izlaznih faktura na najviše 30 dana. Ako zadate veći period, program će vas upozoriti da ste premašili limit. Komanda će biti izvršena, ali će se period automatski skratiti na zadnjih 30 dana.

Validacija faktura. Verzija SEF koja uskoro treba da bude aktivirana sadrži validator faktura koje se šalju. Validator proverava da li e-faktura zadovoljava standard SRPS EN 16931-1:2019/A2:2020 i ako ne zadovoljava ispisuje eventualne greške. Međutim, ispostavilo se da postojeće e-fakture ne mogu da zadovolje sve stavke ovog standarda, tako da je ova validacija samo eksperiment koji za sada nema praktičnu primenu. Da bi se primenio, potrebno je da se čak izmeni postojeći standard. Ukoliko želite, možete da probate validator tako što u sistemskim opcijama za e-fakture uključite opciju „Validacija e-fakture“. Posle toga će se kod svakog slanja fakture davati izveštaj o stavkama koje nisu usaglašene sa standardom. Ovu opciju ne treba držati stalno uključenu, jer nećete moći da šaljete sve fakture.

Za aktiviranje novih opcija morate instalirati novu verziju programa.

Wings Software