Poštovani korisnici,

Od 01.07.2025. godine SEF aktivira novu verziju softvera (3.13.0) u kojoj su uvedena neka obavezna polja na e-fakturama. Dokument o smanjenju (knjižno odobrenje) mora imati popunjen datum smanjenja. Ovaj datum u App unosite u polje za datum prometa u klasičnoj fakturi.

Ukoliko se pošalje e-faktura u starom formatu, SEF će javiti grešku „Credit note reduction date is missing„, pa je pre slanja neophodno staviti novu verziju programa.

Nova verzija App-a takođe sadrži evidenciju storniranih faktura. Ova evidencija se automatski popunjava na osnovu unetih dokumenata. Za izlazne fakture se evidencija dobija tako što se aktivira opcija Poslovanje/Porezi/Knjige izlaznih faktura/F5. Zada se vremenski period i program za taj period daje spisak storniranih faktura sa propisanim elementima: broj fakture, datum, datum storniranja, kupac, osnovica i PDV. Da bi ova evidencija radila, fakture se moraju stornirati komandom „S“, ručno unete fakture se neće videti u ovoj evidenciji.

Evidencija storniranih ulaznih faktura se dobija izborom Poslovanje/Porezi/Knjige ulaznih faktura/F5. U ovu evidenciju ulaze sve unete fakture koje imaju SEF status „Storno“. Postavlja se pitanje kako ove fakture evidenirati u ostalim evidencijama? Pošto EPP uzima sve fakture, pa i stornirane, neophodno je imati ih u evidenciji. Svakako po njima ne treba raditi kalkulacije, kako se ne bi zaduživale zalihe, a takođe bi trebalo anulirati knjiženje na dobavljača. To se može uraditi na dva načina: kreirati storno stavku komandom „S“ pa će se na kartici partnera javiti dve stavke koje se finansijski poništavaju. Drugi način je da se takve fakture unose u poseban registrator na kome treba isključiti opciju za knjiženje na partnera.

Da biste koristili ove opcije, neophodno je da stavite novu verziju programa.

Wings Software