– Uspostavljanje veze sa fiskalnim uredjajem –

Fiskalni uredjaj ostaje mrtav na pokusaje rada iz programa. Najpre pokusajte da
odstampate jedan fiskalni racun i kada to ne uspe bice prikazan dijalog sa
detaljnim spiskom gresaka. Ako se medju njima vise puta javlja „Error – 6“ to
znaci da je fiskal offline. Potom startujte Ctrl + F8 i odaberite status
stampaca, najjednostavniji slucaj je ako nema papira i to ce biti tu vidljivo.
Ako ne pise nista ili pise samo ERR_NOT_FISKALIZOVAN najpre se uverite da su
uredjaj i racunar dobro povezani, i proverite u koji COM port (COM1 ili COM2)
je uredjaj uboden. Potom idite u WingsFiskal i podesavanje konekcije i
odaberite taj isti port (recimo COM2), ako tog porta nema, onda je on
disejblovan u biosu pa ili uredjaj ubodite u drugi port ili to sredite u biosu.
Ako i to ne resi problem a uredjaj je CT ili Bingo, onda proverite direktno na
uredjaju brzinu prenosa treba da bude 9600, ako je nesto vise postavite je na
9600. U uputstvima od tih uredjaja ima kako se to podesava. Hint: kod CT je to
meni 5.8 podesavanje sistema pa brzina prenosa 5.8.11.1 treba da stoji na 1,
kod Binga je to oPC, pa podmeni rs.

– Ne radi stampanje fiskalnih racuna –

Ako se to desava samo na odredjenom racunu/artiklu dok sa ostalima nema
problema i u prozoru koji se pojavi pise „Error – 20,…“, verovatno je to da u
fiskalnom uredjaju vec postoji artikal sa istim takvim nazivom, prebacite da
APP salje ID + Naziv (ako to ne uspe probajte da promenite naziv tom artiklu).
Ako je u pitanju CT proverite da li su definisani porezi, ugasite APP i
pokusajte da kopirate Test2.wng iz Primera WingsFiskala, ako ne uspe pokusajte
da posaljete Test5.wng pa onda Test2.wng.
Ako pise Error – 40 i u pitanju je Galeb ili Iskra, proverite da li je
displej fizicki povezan sa stampacem.
Ako i to ne uspe idite u Ctrl + F8 pa status stampaca, ako pise
ERR_FISKAL_OPENED, uradite zatvaranje fiskalnog racuna (takodje iz Ctrl + F8).
Za druge greske pogledajte Uputstvo.rtf koje dolazi uz WingsFiskal sta
konkretna greska znaci. Ako su u pitanju greske koje se ticu neispravnosti
artikla (kodovi izmedju 20 i 30), proverite da li u nazivu nema neregularnih
karaktera (tabova, ‘;’, ‘,’).
Ako kada ne uspe ponovno stampanje racuna sa F5 u kasi ne pojavi se dodatni
prozor sa greskama a u App ne treperi STAMPANJE, proverite da li ste u
fiskalnom rezimu (Ctrl + F10, auto stampa treba da pise Fiskal), dalje vidite
koji tip placanje je na tom racunu i onda u APPu u EMP, pa F9 proverite da li
je za taj tip pazara stavljeno pod auto stampa FISKAL. Ako i to ne onda
Ostalo/Sis. Opcije/Fiskalni uredjaj, treba da pise Galeb ili CT&T (bez obzira
koji uredjaj je u pitanju).

– Device specific –

Galeb, ako svetli crvena lampica to je znak hardverskog problema: papir,
neispravan displej, poluga za papir nije vracena i slicno. Ako i to ne pomogne,
idite u kasu pa Ctrl + F8, onda dijagnostika stampaca pa posle toga status
stampaca, tu ce pisati tacan uzrok problema. Ako i tada ne mozete da resite
neka zovu servis.

Bingo, upravo su uradili nivelaciju i ne stampa im nivelisane artikle dok
ostale stampa, morate obezbediti da 1111 operater ima pravo promene cene.
Pogledajte uputstvo u BZ i u Bingo uputstvu za upotrebu. Ako nema veze sa
nivelacijom, proverite da li su izvrsena sva podesvanja navedena u BZ pod
Bingom.

Iskra, proverite isto sto i za Galeb. Plus da li je stampac napunjen sa lagerom
artikala, posebno ako je naknadno unet novi artikal. Uradite Ctrl + F8 pa
redefinisanje artikala, pre toga morate uraditi Z_REPORT.