Poštovani korisnici,

SEF već neko vreme radi jako loše i sa puno problema. Dešava se da pristup SEF portalu radi, ali ne radi API pristup koji se koristi za programski pristup. Ako u programu dobijete poruku „Greška u komunikaciji sa SEF“ to znači da program ne dobija odgovor od SEF i nema nikakve veze sa programom. Ranije verzije nisu prikazivale ovu poruku, ali u svakom slučaju nisu mogle da nastave sa radom. Mi nažalost nemamo načina da utičemo na ovu situaciju, možemo samo da čekamo da MF reši problem. Ukoliko i dalje imate fakture koje su zaglavljene u statusu Sending ili Mistake, MF je odgovorilo na pitanje kako se to rešava:

Поштовани,

У наставку достављамо упутство за поступање са издатим документима у статусу „Sending/Слање“.
Уколико је документ у статусу „Sending/Слање“ дуже од једног сата неопходно је:·         
• отказати фактуру;
• израдити и издати идентичну фактуру са новим бројем.
Уколико је фактура додатно регистрована и у Централном регистру фактура, потребно ју је отказати приступом ЦРФ-у, тако да јој се додели статус „Отказана / Canceled“.

С поштовањем,
Министарство финансија

Za pojedinačnu evidenciju PDV još uvek nemamo detaljne instrukcije šta se i kako knjiži. Uputstvo na sajtu E-faktura je tekst preuzet od Privrednog savetnika koji je pisan pre donošenja novog Pravilnika, pa ni on nije zvanično uputstvo. Tako da se postavlja pitanje kako se neke situacije knjiže u pojedinačnu evidenciju. Jedna od njih je i knjiženje konačne fakture po uplati avansa. Mi smo ranije stavili kao logično rešenje knjiženje razlike odnosno preostalog iznosa PDV i osnovice, ali po pomenutom tekstu te fakture se knjiže kao i one koje nemaju avans. Novije verzije programa omogućavaju da ručno izmenite ove podatke, pa preporučujemo da to izmenite ukoliko ste knjižili razliku (samo pošaljite ponovo fakturu u pojedinačnu evidenciju PDV).

Wings Software